Przejdź do głównej zawartości

Pizza

Składniki






2 szklanki mąki
0,5 łyżeczki soli
1 łyżeczka oliwy z oliwek
2/3 szklanki wody
10 g świeżych drożdży
łyżeczka cukru
Temp. 220-230, czas ok.14 min


1) Na początek podsmażyłam cebulę, a potem dodałam pieczarki. Jeżeli nie chcecie nie musicie tego robić.

2) Do garnka wsypuję mąkę, dodaję soli i oliwę z oliwek.

3) Do szklanki wlałam wrzątek i poczekałam aż będzie letnia woda. Do niej dodałam drożdże i cukier. Mieszam dokładnie, a potem dodaję do garnka z mąką.

4) Ugniatamy ręką. Po wyrobieniu możemy odstawić ciasto na 10-15 min do ciepłego pomieszczenia. Ale możemy też od razu wyłożyć na blachę.

 5) Blachę wyłożyłam papierem, a następnie posmarowałam masłem i posypałam tartą bułką (można też mąką). Potem wyłożyłam ciasto i palcami formowałam kształt pizzy. Ciasto strasznie klei się do rąk, łatwiej będzie jeśli posypiemy ręce mąką, a ciasto polejemy odrobiną oliwy.

Dekorujemy: ketchup, ser itd.

*zdjęcia ze starszych wpisów zostały utracone, przepraszam :/
Smacznego
pozdrawiam iiz755 ;)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dresy w kaktusy

Dzisiaj stylizacja wiosenno/ letnia. Chociaż na jeden weekend przyszło do nas lato i oby już tak zostało.

Strój troszeczkę nawiązuje do festiwalu Coachella, który miał ostatnio miejsce w miasteczku Indio w  Północnej Kalifornii:D W tym sezonie przeważają stylizacje z elementami boho. W każdym sklepie można  natknąć się na ciuchy z frędzlami, zwiewne sukienki czy bluzki w etniczne wzory itp.

365 schodów do raju? Mallorca= Pollenca

Patrząc na tytuł wpisu pewnie zastanawiacie się o co chodzi. O jakich schodach mówię. Już Wam wszystko wyjaśniam.

Jeden dzień w Wenecji..

Po kilkunastu godzinach spędzonych w autokarze w końcu się budzę. Jest 6 rano. Nie czuję w ogóle zmęczenia. Jestem taka podekscytowana, bo za kilka godzin stanę na Placu Św. Marka.