Wakacje w Poznaniu

 Dzień zapowiadał się w Poznaniu dosyć dobrze. W końcu nie padało. Nigdy nie rozpisywałam się na temat miasta, które jest mi bliskie. Poznań jest bardzo wygodnym miastem.
Wszystkie zabytki są dosyć blisko siebie. Wystarczy, że wysiądziecie na Moście Teatralnym i idąc cały czas prosto dojdziecie na starówkę. Zresztą zobaczcie sami.

Pierwszym punktem na naszej mapie jest Opera ze słynnym Pegazem na dachu. Po drugiej stronie ulicy znajduje się Park z Fontanną. Miejsce popularne w okresie wakacyjnym.



 Kolejnym miejscem na naszej trasie jest Plac Wolności. Podczas Festiwali m.in. Malta Festiwal czy Transatlantyk zwyczajny plac przyciąga tłumy ludzi.

Obecnie w Poznaniu trwa Malta Festiwal.
 

 Nie mogłam pominąć Biblioteki Raczyńskich, która posiada w Poznaniu liczne filie. Niedawno otwarto nową część biblioteki. Nowoczesność i przejrzystość.. ale i tak można się tam nieźle pogubić.

W pobliżu znajduje się również Muzeum Narodowe.

 Hotel Bazar, a w nim najlepsze i najdroższe butiki m.in. Burberry czy Moliera 2. Przechodząc ul. Paderewskiego obok drogich sklepów miniemy Górę Przemysła i Muzeum Sztuk Użytkowych.
 No i jesteśmy na Starym Rynku ;) Po raz kolejny odbywa się tutaj Jarmark Świętojański. Oprócz kramów z biżuterią czy zabawkami  znajdują się liczne stragany z jedzeniem m.in. owocami w czekoladzie ;D








 Najbardziej zaskoczył mnie Targ Staroci na ulicy Wronieckiej. Znajdziecie tutaj wszystko od znaczków (a jest ich naprawdę sporo), po pocztówki, stare zdjęcia, monety, rzeźby, aparaty.. po prostu wszystko. Niektóre rzeczy były piękne, ale niestety nie pasujące do mojego pokoju. Zaczynam mieć sentyment do antyków.

Takie targi są popularne w Londynie, Nowym Jorku czy Paryżu, ale chyba po raz pierwszy spotykam się z takim czymś w Poznaniu.
  Rzeczy, które upolowałam na Targu staroci to pocztówka z Mediolanu i zdjęcie Katedry Kolońskiej. Niestety nigdy nie miałam okazji być ani w Koloni ani w Mediolanie. Zobaczymy co życie przyniesie i gdzie mnie zaprowadzi.


A przed Ratuszem trwają badania archeologiczne. Ciekawe co odkryją..

Jutro ostatni dzień Jarmarku, także jeśli jeszcze nie byliście to warto się wybrać ;)

Pozdrawiam



Komentarze

Popularne posty