Przejdź do głównej zawartości

Randka z Antonim Gaudím

Kiedy koła samolotu uderzają o płytę lotniska, do oczu napływają mi łzy szczęścia. To dzisiaj! Wielki dzień, dzień spotkania z Gaudim i jego dziełami.

Nie mogę uwierzyć, że po tylu latach w końcu tutaj powróciłam. Rok 2017 jest rokiem wielkich powrotów do starych miejsc i sprawdzenia jak się wszystko pozmieniało. Barcelona jest miejscem magicznym, a to za sprawą właśnie Antoniego i jego architektury.

Dlaczego jego działa są takie ciekawe? Nawiązują do natury i pokrywają je kolorowe płytki, tworząc mozaiki. Jak patrzę na kolorowe mozaiki od razu mam przed oczami kraje śródziemnomorskie. Te wszystkie kolory płytek połączone w całość sprawiają, że chce się uśmiechać, jest tak kolorowo


Będąc w Barcelonie koniecznie trzeba zobaczyć Sagrade Familie, Casa Mila, Park Guell, Casa Batllo, Pałac Guell. Są to główne budowle tego architekta.

Pałac Guell

Casa Batllo
Nie zwiedzałam kamienic w środku, ze względu na napięty program. A ze wszystkich tych budowli najbardziej podobały mi się domki w Parku Guell. Przypominają mi piernikowe domki pokryte lukrem. Nie mówię tego, bo akurat jestem głodna, albo zjadłabym pierniki. Nie! Po prostu takie mam skojarzenia jak na nie patrzę. Są magiczne. A najlepszy jest widok za nimi. Panorama na wybrzeże, na wieżowe przy porcie i na idealnie błękitne niebo. Żeby dostać się na tarasy widokowe musimy wejść po schodach i przebić się przez tłumy zagranicznych turystów, którzy chcą zrobić sobie selfie z jaszczurą. Piętro wyżej jest drugi taras ze szczególną atrakcją- najdłuższą ławką świata. Cała jest pokryta mozaiką.
Park Guell

Gdyby była możliwość spotkania się z kimś znanym, kimś, kogo niestety nie ma już na tym świecie, to z pewnością byłby Gaudi. Chciałabym poznać osobiście tego wielkiego architekta. Porozmawiać z nim na temat sztuki, architektury na temat jego inspiracji. Można podziwiać wiele pięknych, nowoczesnych wieżowców, wiele bazylik i katedr, ale moje serce pozostanie przy sztuce Antoniego Gaudiego. Za tą niepowtarzalność, za te różne wzory i kolory, które w połączeniu dają harmonijną całość. Antonio zrobiłeś kawał dobrej roboty :D Chwała Ci za to.

Najdłuższa ławka


Piękna panorama Barcelony
Jeśli chcielibyście zobaczyć jeszcze trochę Barcelony, to zapraszam na kolejne posty.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dresy w kaktusy

Dzisiaj stylizacja wiosenno/ letnia. Chociaż na jeden weekend przyszło do nas lato i oby już tak zostało.

Strój troszeczkę nawiązuje do festiwalu Coachella, który miał ostatnio miejsce w miasteczku Indio w  Północnej Kalifornii:D W tym sezonie przeważają stylizacje z elementami boho. W każdym sklepie można  natknąć się na ciuchy z frędzlami, zwiewne sukienki czy bluzki w etniczne wzory itp.

365 schodów do raju? Mallorca= Pollenca

Patrząc na tytuł wpisu pewnie zastanawiacie się o co chodzi. O jakich schodach mówię. Już Wam wszystko wyjaśniam.

Jeden dzień w Wenecji..

Po kilkunastu godzinach spędzonych w autokarze w końcu się budzę. Jest 6 rano. Nie czuję w ogóle zmęczenia. Jestem taka podekscytowana, bo za kilka godzin stanę na Placu Św. Marka.